COMUNICAT

Atesa la repressió política per part de l’Estat espanyol, la vulneració de drets fonamentals i dels principis democràtics, desplegats per impedir la realització del referèndum d’autodeterminació del proper 1 d’octubre i el lliure exercici de vot i de participació, des de la Coordinadora Bicicamp, entitat per a la normalització de l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià i segur afavorint la mobilitat sostenible i saludable, volem posar de manifest:

- La nostra denúncia pública de la repressió que està aplicant l'Estat espanyol, la qual conculca drets fonamentals individuals i col·lectius, recollits en la normativa internacional, com els de llibertat d'expressió, llibertat de premsa, de participació, de vot o el d'autodeterminació dels pobles.
- La nostra solidaritat amb totes les persones i entitats que pateixen indentificacions, citacions, imputacions o coaccions per la seva participació o col·laboració en el referèndum de l'1 d'octubre.
- L’exigència de la posada en llibertat sense càrrecs de tots els detinguts i l’anul·lació i la interrupció immediates de les coaccions via advertiments i sancions als col·laboradors d’aquest referèndum.
- L’exigència de la retirada dels cossos de seguretat de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil traslladats amb la missió d’impedir el referèndum i violentar la població i el seu retorn a les funcions pròpies de les policies democràtiques, que són les de vetllar per la seguretat de la ciutadania.
- El nostre suport a la realització del referèndum d’autodeterminació del proper 1 d’octubre.

En tant que associació cívica i compromesa amb els valors democràtics, insistirem quan calgui i fins que calgui en el rebuig a la violència i en la defensa de la llibertat i dels drets fonamentals.

La Junta.
Coordinadora Bicicamp.
Reus, 21-09-2017

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada